18 τρόποι να νικήσετε τη ζέστη

hotΤι γίνεται όταν η ζέστη έξω – αλλά και μέσα στο σπίτι δεν παλεύεται; Κι όμως υπάρχουν τρόποι να δροσιστείτε, έστω και στιγμιαία. Διαβάστε παρακάτω μερικούς και βέβαια εφαρμόστε τους.. για να δείτε αποτελέσματα.

  • Δημιουργήστε τοίχο ηλιοπροστασίας.

    Δοκιμάστε ένα τέχνασμα της ερήμου. Όταν ο εξωτερικός αέρας είναι ξηρός και δροσερότερος από τον εσωτερικό αέρα, κρεμάστε ένα υγρό σεντόνι σε ένα ανοιχτό παράθυρο. Το εισερχόμενο αεράκι ψύχεται καθώς το νερό εξατμίζεται.

  • Αποκλείστε τον ήλιο.

    Οι κουρτίνες και τα στόρια (ιδανικά λευκά που εκτρέπουν τον ήλιο) μπορούν να μειώσουν την ποσότητα της θερμότητας που περνά στο σπίτι σας τουλάχιστον 45%.

  • Κάντε ένα αυτοσχέδιο κλιματιστικό.

    Αν κάνει ζέστη και δεν υπάρχει υγρασία, τοποθετήστε ένα ρηχό μπολ με πάγο μπροστά από έναν ανεμιστήρα και απολαύσετε το αεράκι. Καθώς λιώνει ο πάγος, και εξατμίζεται, θα σας δροσίσει.

  • Δώστε δύναμη στο A/C σας.

    Καθαρίστε ή αντικαταστήστε το φίλτρο στα κλιματιστικά μηχανήματα περίπου μία φορά το μήνα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αν έχετε κεντρικό κλιματισμό, ελέγξτε τους αγωγούς για διαρροές, που μπορούν να μειώσουν την αποτελεσματικότητα ενός συστήματος κατά 15%.

  • Κρατάτε το κλείστρο του τζακιού κλειστό.

    Όταν έχετε αναμένο οποιοδήποτε είδος κλιματιστικού, κλείστε το εσωτερικό κλείστρο στο τζάκι σας. Ένα ανοικτό κλείστρο «τραβάει” ζεστό αέρα στο σπίτι σας, αντί να τον “διώχνει” έξω, δημιουργώντας τη λεγόμενη αναστροφή ροής.

  • Κλείστε και ότι άλλο μπάζει αέρα.

    Είτε το κλιματιστικό βρίσκεται σε λειτουργία ή εκτός λειτουργίας, κρατήστε τα παράθυρα και τις πόρτες κλειστές, αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι πάνω από 25 βαθμούς. Όταν ο εξωτερικός αέρας είναι θερμότερος από τον αέρα στο εσωτερικό, ανοίγοντας ένα παράθυρο “προσκαλείτε” θερμότητα.

  • Δροσιστείτε.

    Ψεκάστε τον εαυτό σας με σπρέι δροσερού νερού που κρατάτε στο ψυγείο. Καθώς το νερό εξατμίζεται, σας δροσίζει. Αρχίστε με τους καρπούς σας… διότι κρυώνει γρήγορα το αίμα που ρέει στις φλέβες σας.

  • Βάλτε ανεμιστήρα με στρατηγική.

    Εάν η θερμότητα της ημέρας είναι παγιδευμένη μέσα στο σπίτι σας, δοκιμάστε λίγο εξαερισμό τη νύχτα ή όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από 25 βαθμούς. Ένας ανεμιστήρας παραθύρου μπορεί να βοηθήσει… Το τέχνασμα είναι να τοποθετήστε τις λεπίδες προς τα έξω για να βγάζουν το ζεστό αέρα έξω από το σπίτι και να τραβάνε πιο δροσερό αέρα προς τα μέσα.

  • Αερίστε πολύ.

    Βάλτε τον ανεμιστήρα και το κλιματιστικό να λειτουργούν ταυτόχρονα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κλιματιστικό σε χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και να εξακολουθείτε να αισθάνεστε δροσιά εάν ο ανεμιστήρας φυσάει επάνω σας. Αυτό συμβαίνει γιατί το κλιματιστικό αφαιρεί την υγρασία από τον αέρα, ενώ ο ανεμιστήρας βοηθά στην εξάτμιση του ιδρώτα και κινεί τη θερμότητα μακριά από το σώμα σας. (Σημείωση:. Οι ανεμιστήρες δεν δροσίσζουν ένα δωμάτιο. Το μόνο που κάνουν είναι να αισθάνονται οι άνθρωποι πιο δροσιά, οπότε κλείνετέ τους πριν βγείτε από ένα δωμάτιο).

  • Ενεργοποιήστε το εξαερισμό στο μπάνιο.

    Κατά τη λήψη ενός ντους, φροντίστε να χρησιμοποιήσετε τον ανεμιστήρα εξαερισμού. Βοηθά στο να φύγει η κολλώδης υγρασία από το χώρο.

  • Βάλτε τον υπολογιστή σας σε sleeping mode.

    Αφήστε τον υπολογιστή σας να πάρετε έναν υπνάκο. Ρυθμίστε το να πάει σε κατάσταση χαμηλής κατανάλωσης «νάρκης», αν είστε μακριά από αυτό για περισσότερο από 10 λεπτά και θα εκπέμπει λιγότερη θερμότητα. Όταν τελειώσετε για την ημέρα, κλείστε το μηχάνημα τελείως.

  • Δοκιμάστε την ξήρανση του αέρα

    Απενεργοποιήστε τον κύκλο στεγνώματος στο πλυντήριο πιάτων. Αντ ‘αυτού, αφήστε την πόρτα ανοιχτή για να στεγνώσουν τα πιάτα. Και αναβάλλετε τη χρήση του πλυντηρίου πιάτων μέχρι το βράδυ, όταν ο αέρας είναι πιο κρύος. Επίσης απλώστε τα ρούχα έξω να στεγνώσουν στον ήλιο και δώστε στο στεγνωτήριο σας ρεπό.

  • Ντυθείτε κατάλληλα.

    Φορέστε ένα από τα ευρέως διαθέσιμα συνθετικά υφάσματα που έχουν σχεδιαστεί για να απορροφούν τον ιδρώτα και να διώχνουν την κολλώδη αίσθηση (περιλαμβάνουν Coolmax και Nano-Tex και δεν είναι διαθέσιμα μόνο για τους αθλητές πλέον). Αν προτιμάτε το βαμβάκι, βάλτε λεπτά βαμβακερά ρούχα, ανοιχτόχρωμα, και, πάνω απ ‘όλα, χαλαρά.

  • Φάτε καυτερά.

    Όπως καλά γνωρίζουν αυτοί που ζουν σε ζεστά κλίματα, το να τρώτε καυτερά φαγητά βοηθά στο να δροσίζεστε.  Οι τσίλι πιπεριές περιέχουν καψαϊκίνη, μια χημική ένωση που βοηθά να ιδρώνουμε πιο εύκολα. Όταν ο ιδρώτας αυτός εξατμίζεται, ανακουφίζεστε στιγμιαία.

  • Μείνετε ενυδατωμένοι.

    Πίνετε νερό γουλιά γουλιά και συχνά. Για να αντικαταστήσετε την υγρασία που χάνετε, καθώς ιδρώνετε, πίνετε νερό. Καθώς χάνετε νερό ιδρώνοντας, η θερμοκρασία του σώματός σας αυξάνεται, έτσι η αντικατάσταση υγρών είναι απαραίτητη για να διατηρείστε δροσεροί. Αποφεύγετε τα ποτά που περιέχουν αλκοόλ, ή καφεΐνη, ή πολλή ζάχαρη, τα οποία αφυδατώνουν. Επίσης, επιλέξτε τρόφιμα που σας ενυδατώνουν. Δοκιμάστε ένα smoothie για το μεσημεριανό γεύμα, και προσθέσετε περισσότερα φρούτα και λαχανικά σε όλα τα γεύματά σας. Το καρπούζι έχει τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νερό από οποιαδήποτε άλλο τρόφιμο.

  • Τρώτε ελαφρά. 

    Υπάρχει ένας λόγος που τρώμε περισσότερες σαλάτες το καλοκαίρι. Είναι πιο εύκολο να αφομοιωθούν από τον οργανισμό μας απ’ότι, ας πούμε, ένα λιπαρό χάμπουργκερ, το οποίο σας αφήνει να αισθάνεστε νωθρός στην υψηλή θερμότητα. Αντ ‘αυτού, φάτε φρούτα και λαχανικά, τα οποία είναι υγρά.

  • Δώστε στο φούρνο σας άδεια. 

    Εάν μαγειρεύετε, χρησιμοποιήστε τις εστίες, το φούρνο μικροκυμάτων, ή ένα μπάρμπεκιου. Ψήστε επιπλέον λαχανικά όταν κάνετε το δείπνο και ανακατέψτε τα την επόμενη ημέρα με λίγη φέτα και ελαιόλαδο για ένα δροσερό σνακ.

  • Κλείστε τα φώτα ή αλλάξετε τις λάμπες.

    Οι μακράς διάρκειας συμπαγείς λαμπτήρες φθορισμού παράγουν περίπου 70% λιγότερη θερμότητα από τους κλασσικούς λαμπτήρες.

 (πηγή:http://www.letsfamily.gr)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s