Πώς το παιδί μας θα πάρει τις σωστές διατροφικές συνήθειες;

children

Ένα πολύ συνηθισμένο πρόβλημα που συναντούμε ειδικά στη χώρα μας είναι οι κακές διατροφικές μας συνήθειες. Τις περισσότερες φορές, ένας ενήλικος που δεν τρέφεται σωστά, ήταν και ένα παιδί που δεν τρεφόταν σωστά. Βλέπουμε, λοιπόν, πόσο σημαντικό είναι να μάθετε στο παιδί σας να τρώει υγιεινά και ισορροπημένα.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να μάθει ένα παιδί είναι να έχει οπωσδήποτε 5 γεύματα την ημέρα, 3 κυρίως (πρωινό, μεσημεριανό, βραδυνό) και 2 ενδιάμεσα σνακ (δεκατιανό, απογευματινό).

 healthy-breakfastΕίναι απαραίτητο το παιδί σας να τρώει καθημερινά πρωινό, το οποίο θα του παρέχει όλα τα  θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να ξεκινήσει με ενέργεια την ημέρα του.

 Επίσης θα πρέπει να τρώει πάντα ένα υγιεινό δεκατιανό στο σχολείο. Αν το παιδί σας θέλει να  αγοράσει κάτι από το κυλικείο, το οποίο πιθανότατα να είναι πιο επιβαρυμένο σε θερμίδες  και  λίπος πχ. τυρόπιτα, πίτσα, κρουασάν, τότε να συμφωνήσετε μαζί του να το αγοράζει 1 φορά  στις 2 εβδομάδες ή και ακόμα καλύτερα 1 φορά/μήνα.

Καλό θα είναι να μάθετε το παιδί σας να καταναλώνει το μεσημεριανό του γεύμα στο τραπέζι της κουζίνας, να αφοσιώνεται σε αυτό και σε καμία περίπτωση να μην τρώει μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή.Family at the dinner table at the Thanksgiving day.

Όταν τρώει το μεσημεριανό του φαγητό, να μην τρώει επιπλέον τρόφιμα (π.χ. γλυκά, αναψυκτικά, χυμούς του εμπορίου, κέικ κτλ.).Να προτιμώνται οι πρωτεϊνικές πηγές κρέατος, οι οποίες είναι χαμηλές σε λίπος όπως ψητό στήθος κοτόπουλου/γαλοπούλας (και όχι μπούτι!!), ψητό/βραστό ή ψάρι στο φούρνο (όχι τηγανητό!!), μοσχαρίσιο φιλέτο ή ψαρονέφρι. Αποφύγετε να δίνετε στο παιδί σας λιπαρά κρέατα και αλλαντικά όπως, παϊδάκια, αρνί, εξοχικό, λουκάνικα, μπέικον, μορταδέλα κλπ.Καλό είναι να αποφεύγονται όσο περισσότερο γίνεται τα τηγανητά φαγητά  και να προσφέρονται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις πχ γενέθλια, οικογενειακή έξοδος, τσικνοπέμπτη.

Να τρώει τουλάχιστον 1 φλιτζάνι σαλάτα με ωμά ή βραστά λαχανικά σε κάθε μεσημεριανό γεύμα. Καλό θα είναι, να μην καταναλώνει μόνο 1,2 λαχανικά συστηματικά, αλλά να υπάρχει μια ποικιλία στα λαχανικά που θα καταναλώνει, έτσι ώστε να προσλαμβάνει όλες τις βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

Θα πρέπει το παιδί σας να καταναλώνει τουλάχιστον 3 φρούτα την ημέρα.

Μάθετε στο παιδί σας να πίνει νερό όταν διψά και όχι άλλα υγρά  διότι  έχουν ζάχαρη και στην ουσία δεν ξεδιψούν.

Καλό είναι να μην τρώει για βραδυνό κανονικό γεύμα, αλλά να τρώει κάτι ελαφρύ .14045-1_n

Τα γλυκά να καταναλώνονται όχι περισσότερες από 1-2 φορές την εβδομάδα και καλό θα είναι να δίνονται σαν επιδόρπιο μετά το φαγητό.

Εάν τρώει συχνά γεύματα εκτός σπιτιού ή αν παραγγέλνετε φαγητό από έξω (π.χ. σουβλάκι, πίτσα κτλ.) αυτά να μην ξεπερνούν τη 1 φορά την εβδομάδα.

Εάν μπορέσουμε να μεταφέρουμε στα παιδιά μας αυτές τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες, θα είναι πολύ μικρότερες οι πιθανότητες μεγαλώνοντας να αναπτύξουν παχυσαρκία και όλες τις δυσάρεστες επιπτώσεις που αυτή μπορεί να επιφέρει.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s